Mann stirrende på kamera bak et stearinlys

Hvordan ta bedre bilder i mørket med iPhone

Synes du nattfotografering er utfordrende ? I så fall er du ikke alene.

Mangelen på lys kan føre til alle slags problemer, inkludert uskarpe bilder, feil eksponering og skjemmende kornete bilder. Men med noen enkle teknikker kan du dramatisk forbedre hvordan bildene dine ser ut. I denne korte artikkelen vil du oppdage 8 raske og enkle tips for å ta fantastiske iPhone bilder om natten og i dårlig lys .

 1. Hold kameraet stødig for å unngå kamerarystelser og uskarpe bilder forårsaket av lave lukkerhastigheter. Bruk et stativ for best resultat.

2. Når du har trykket for å sette fokus sveip ned på skjermen for å redusere eksponeringen dersom det er nødvendig. Se etter mørke skygger og riktig eksponering av deler i bildet som viser noen farger og detaljer.

3. Ta i bruk kunstige lyskilder som lamper, gatelys, lys, osv. for å belyse motivet.

4. I stedet for å bruke iPhones innebygde blits, kan du bruke en kraftigere ekstern blits som for eksempel Nova flash. Dette vil gi deg full kontroll over vinkelen på lyset for bedre bilder.

5. For å unngå kornete bilder, prøv å bruke en app som gir deg en lang eksponering slik som Cortex Cam, NightCap Pro eller Average Camera Pro.

6. Lag mystiske skygger og dramatiske silhuetter som bruker kunstige lyskilder.

7. Bruk en «slow shutter»app som Slow Shutter Cam for å skape interessante lange eksponeringer for å gi deg light trail effekter.

8. Konvertere bilder til svart-hvitt for å understreke kontrasten, og for å skape en mer dramatisk stemning.

kilde: iPhonePhotographySchool.com

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar